Dynamicznie rozwijający się LOT planuje pozyskać do końca 2019 r. 300 dodatkowych pilotów do swoich baz operacyjnych w Warszawie i Budapeszcie 

LOT poszukuje kapitanów i pierwszych oficerów na samoloty Bombardier Q400 i Embraer 170/190. Dla pilota z licencją i wymaganym nalotem przewoźnik sfinansuje koszty szkolenia na typ samolotu, czyli Type Rating. W związku z rozwojem LOT-u w ciągu trzech lat możliwe jest uzyskanie szkolenia na samolotach pasażerskich Boeinga: B737 i B787 Dreamliner.

- W odróżnieniu od wielu linii lotniczych LOT zapewnia nowym pilot pełen pakiet szkoleń, za które nie muszą oni ponosić żadnych dodatkowych kosztów. Dodatkowo w przeciwieństwie do innych linii w regionie dajemy naszym lotnikom możliwość rozwoju zawodowego. Zasady awansowania nie są oparte wyłącznie na starszeństwie, lecz w pierwszej kolejności na faktycznych umiejętnościach i doświadczeniu – mówi Adrian Kubicki, dyr. Komunikacji korporacyjnej LOT.  – Bazą operacyjną dla nowych pilotów będą Warszawa albo Budapeszt. Ofertę kierujemy w dużej mierze do kandydatów z Europy Środkowo-Wschodniej, np. z Węgier, Czech, Słowacji, Rumunii, Bułgarii, Chorwacji, Serbii, Słowenii, Litwy, Łotwy i Estonii. W ciągu najbliższych tygodni na każdym z tych rynków pojawią się przedstawiciele naszego brokera LOT Crew, żeby zaprezentować naszą ofertę w ramach dni otwartych – zapowiada.

Wymagania wobec kandydatów na kapitanów to m.in.: ważna licencja liniowa, ważne badania medyczne pierwszej klasy, nalot co najmniej 3 000 godzin, z tego co najmniej 1 000 godzin w załogach wieloosobowych w funkcji kapitana, język angielski na poziomie 5 w skali ICAO i prawo do pracy na terenie UE. LOT wdrożył na swoich pokładach zasady anglojęzycznego kokpitu, dlatego nie wymaga znajomości języka polskiego. Od kandydatów na pierwszego oficera wymaga się m.in. licencji liniowej (może być to licencja „frozen”) i nalotu ogólnego minimum 200 godzin.

Z LOT-em współpracuje dziś już ponad 600 pilotów, którzy wykonują regularne rejsy rozkładowe i czarterowe. Rozpoczynając współpracę z LOT-em, pilot zyskuje wszechstronne możliwości rozwoju: od turbośmigłowego Bombardiera Q400 poprzez wąskokadłubowe samoloty odrzutowe typu Embraer i Boeing 737 (w tym B737 MAX 8) do szerokokadłubowego Boeinga 787 Dreamliner.

- LOT jest jedyną dynamicznie rozwijającą się i posiadającą solidne podstawy finansowe linią sieciową w Europie Środkowo-Wschodniej. Daje to pilotom perspektywę długoterminowej współpracy. Oferta, którą wspólnie z naszym brokerem LOT Crew kierujemy do pilotów, jest dodatkowo atrakcyjna z uwagi na stałe przypisanie do jednej z dwóch baz operacyjnych: w Warszawie i Budapeszcie. W przeciwieństwie do przewoźników niskokosztowych od załóg LOT-u nie oczekuje się częstych zmian lokalizacji bazy, co zmniejszałoby komfort pracy i mogłoby negatywnie wpływać na życie rodzinne - dodaje Adrian Kubicki z LOT-u. 

LOT jest jedyną linią z Europy Środkowo-Wschodniej posiadającą istotny i stale rozwijający się segment lotów dalekodystansowych. Dzisiaj polski przewoźnik ma we flocie 10 samolotów B787 Dreamliner, ale biorąc pod uwagę bieżące zamówienia, do końca 2019 r. ich liczba we flocie wzrośnie do 15. - Tym samym flota samolotów szerokokadłubowych już za rok będzie większa od np. Austrian Airlines czy Eurowings, a porównywalna m.in. z liniami SAS i Finnair – mówi Kubicki.

Oprócz pięciu dodatkowych Dreamlinerów LOT oczekuje też na dostawę kolejnych z zamówionych wąskokadłubowych Boeingów 737 MAX 8, których liczba do końca 2019 r. zwiększy się z czterech obecnie do 12. W lipcu br. zakończą się dostawy sześciu dodatkowych Embraerów 195, a do końca roku do floty zostaną dołączone cztery Embraery 190.

Według portalu Flight Global, LOT jest dziś najszybciej rozwijającą się linią lotniczą w Europie. W ub. roku LOT przewiózł 6,8 mln pasażerów, czyli o 25 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku planuje osiągnąć pułap 9 mln pasażerów, a w 2019 r. przekroczyć 10 mln

Przewoźnik ma w swojej rozkładowej ofercie 101 połączeń, w tym bezpośrednie rejsy z Warszawy do Nowego Jorku, Chicago, Los Angeles, Toronto, Pekinu, Seulu, Tokio i Singapuru oraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago.

W styczniu 2019 r. LOT będzie obchodził 90. rocznicę powstania, w związku z czym znajduje się w gronie europejskich linii lotniczych z największym doświadczeniem. W 2017 r. LOT zarobił 288 mln zł na działalności podstawowej (EBITDA). Rok wcześniej było to 188 mln zł na plusie. 

Zapraszamy kapitanów i pierwszych oficerów na nasze gościnne  pokłady. Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.lot.com w zakładce /Kariera/ i na wybranych branżowych portalach lotniczych.  

17 zespołów z 10 krajów wzięło udział w międzynarodowym hakatonie zorganizowanym przez Grupę AccorHotels w Budapeszcie. Uczestnicy zaprezentowali przed jury projekty technologicznych rozwiązań oraz pomysły na hotelowe pokoje przyszłości. Jury nagrodziło uczestników w trzech kategoriach: „Komunikacja”, „Dobre Samopoczucie” i „Efekt Wow”. Zwycięzcy w każdej z kategorii dostają możliwość kontynuacji pracy nad swoim pomysłem, który ma szansę na implementację w jednym z hoteli grupy. Projekt jest kontynuacją zapoczątkowanego w Warszawie hakatonu, podczas którego uczestnicy prezentowali pomysły na hotelową łazienkę przyszłości

 

Hakaton w Budapeszcie jest kontynuacją pilotażowego konkursu w Warszawie, przeprowadzonego w grudniu 2017 roku, którego tematem przewodnim była hotelowa łazienka przyszłości. W stolicy Węgier, rozszerzając projekt o kolejne przestrzenie hotelowe, jury poprosiło uczestników o innowacyjne rozwiązania dla pokoi.

W wydarzeniu wzięło udział 86 uczestników, tworząc 17 zespołów. Mieli oni 48 godzin na stworzenie nowatorskiego technologicznie rozwiązania, które znacząco wpłynie na guest experience w hotelowych pokojach przyszłości, a następnie 5 minut na ich zaprezentowanie przed jury. Wielu uczestników pochodziło z regionu, w którym odbywał się konkurs - byli to reprezentanci Węgier, Serbii, Bułgarii, Słowacji, Austrii oraz Rosji.

 

Sterowany głosem inteligentny pokój

Zaprezentowane rozwiązania pokazały skrajnie różne podejścia do tego samego tematu. Pojawiły się pomysły nastawione na ochronę środowiska, inne kładły nacisk na umożliwienie maksymalnej personalizacji pokoi hotelowych, nie zabrakło również rozwiązań dla klientów indywidualnych. W trakcie wydarzenia wręczone zostały trzy nagrody główne oraz trzy nagrody specjalne. Nagrodę specjalną, miesięczną możliwość współpracy z ekspertami moskiewskiego akceleratora NUMA, zdobył zespół Infinity Imagine. Ich pomysł polegał na stworzeniu kontrolowanego głosem, wirtualnego asystenta, którego zadaniem byłoby ułatwianie komunikacji z obsługą hotelową.

Zwycięski zespół w kategorii „Komunikacja” pokazał pomysł na proaktywną organizację wydarzeń, w kategorii „Dobre Samopoczucie” – rozwiązania poprawiające sen, natomiast w kategorii „Efekt Wow” zwyciężył inteligentny pokój sterowany głosem. Uczestnicy wszystkich nagrodzonych zespołów wygrali wyjazd do Paryża, gdzie będą mieli okazję do zaprezentowania swoich pomysłów przed Central Innovation Unit grupy AccorHotels. Będą mogli ponadto kontynuować pracę nad realizacją swoich koncepcji, jako projektów pilotażowych.

Po ogłoszeniu wyników, Luc Gesvret, jeden z członków jury podsumował wydarzenia minionych dwóch dni następującymi słowami: Duże zainteresowanie wydarzeniem, wyjątkowość i koloryt pomysłów, przerosły nasze oczekiwania. Decyzja o wyborze Budapesztu, jako miejsca na konkurs podyktowana była tym, że stolica Węgier uchodzi za światową mekkę szybko rozwijających się start-up’ów. Naszym celem jest wyjście poza utarte ścieżki hotelarstwa, aby szukać, znajdować i wprowadzać rewolucyjne pomysły, które podniosą poziom guest experience poprzez łączenie start up’ów z inkubatorami przedsiębiorczości.

W jury konkursowym znaleźli się: Luc Gesvret, CEO of AccorHotels Hungary and VP Sales, Distribution, Marketing, Revenue Management and Loyalty for Eastern Europe, Jean-Yves Besnard, Director of Eastern-European digital projects AccorHotels, Yannick Tranchier, założyciel NUMA Moscow, Ricardo Maia, Corporate Affairs Leader for Global Startup Awards i Peter Takacs, reprezentujący LogMeIn i Microsoft.

LOT rozwija się na Węgrzech. Po uruchomionych z sukcesem połączeniach z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago, a także do Krakowa, przyszła kolej na rejsy do lotniska London City (LCY). Przewoźnik będzie tam latał nowymi Embraerami 190 dwa razy dziennie od 18 lutego 2019 r. Bilety są już dostępne w sprzedaży 

Rejsy będą obsługiwane według następującego rozkładu: samoloty wystartują do London City o godz. 7:00 i wylądują o 8:45 codziennie (oprócz niedziel). Popołudniowa częstotliwość z Budapesztu została zaplanowana na 17:15 z przylotem o 19:00 (poza sobotami). Rejsy z LCY do Budapesztu zaplanowane są na 9:15 i 19:30 czasu lokalnego z lądowaniem odpowiednio: o 12:45 i o 23:00

Rozkład pozwoli pasażerom podróżującym z Budapesztu np. w celach biznesowych na wyjazd i powrót w ciągu jednego dnia - bez konieczności nocowania. Lotnisko London City Airport, jest dogodnie zlokalizowane w londyńskich dokach (w dzielnicy Royal Docks). Dzięki temu jest najbliżej położonym do biznesowego i finansowego centrum Londynu: zaledwie 9,6 km od City.

Dla pasażerów podróżujących z Londynu nowe połączenie LOT-u jest doskonałą alternatywą dla obecnej oferty rejsów do Budapesztu, które zakładają start z położonych w znacznej odległości od centrum lotnisk Heathrow, Gatwick, Stansted, Luton i Southend. Oferta LOT-u skierowana jest m.in. do ruchu korporacyjnego i przyczyni się do zacieśniania relacji biznesowych i gospodarczych między Węgrami a Wielką Brytanią.

Jako nowoczesna, najdynamiczniej rosnąca linia lotnicza w Europie jesteśmy dumni, że możemy tak szybko rozwijać się na Węgrzech. Otwieramy nowy rozdział: po uruchomieniu połączeń doNowego Jorku, Chicago i Krakowa wzbogacamy ofertę o dodatkowe dwa rejsy dziennie: do London City. Rocznie między Budapesztem i Londynem podróżuje prawie 1,4 mln mln pasażerów. London City to najwygodniejsze lotnisko dla tych, którzy chcą dostać się w najkrótszy i najwygodniejszy sposób do centrum miasta. Jestem przekonany, że to nowe połączenie zostanie docenione przez węgierskich pasażerów, ponieważ oferujemy im zupełnie nową jakość usług - mówi Rafał Milczarski, prezes LOT-u

Bardzo się cieszę, że nasi partnerzy z LOT-u wchodzą ze swoim nowym, atrakcyjnym połączeniem na rynek węgierski. Rozpoczęcie operacji między portem lotniczym w Budapeszcie i London City Airport to kolejny ważny krok w naszych wspólnych staraniach o poprawę oferty dla pasażerów z Europy Środkowo-Wschodniej - podkreśla Jost Lammers, dyrektor generalny lotniska w Budapeszcie

Ze względu na stosunkowo krótki pas startowy i stromy kąt podejścia loty do Londynu City są skomplikowane pod względem operacyjnym i tylko kilka rodzajów samolotów jest uprawnionych do latania z tego portu. Żeby być obecnym w London City LOT zdecydował się na leasing od firmy NAC czterech nowych samolotów Embraer E-190, które zostaną dostarczone do końca roku bezpośrednio z fabryki producenta w Brazylii. Nowy Embraer E-190 będzie miał na pokładzie 106 wygodnych foteli

To pierwsze w historii połączenie z Budapesztu do London City, a jednocześnie wyraz naszej determinacji, żeby oferować pasażerom najbardziej dogodne rejsy do najważniejszych miast w Europie. Coraz większy wybór połączeń jest tym, czego oczekują pasażerowie naszego lotniska, w którego rozwój stale inwestujemy. Rejsy do Budapesztu powinny stanowić impuls dla rozwoju turystyki i relacji gospodarczych między Wielka Brytanią a Europą Środkowo-Wschodnią. Rejsy z Budapesztu będą uzupełniały się z ogłoszonym przed kilkoma dniami połączeniem między London City a Warszawą   - mówi Robert Sinclair, prezes London City Airport.

W przyszłości  LOT zakłada dalszy rozwój siatki połączeń z Budapesztu. Wkrótce uruchomiony zostanie salon biznesowy LOT-u na lotnisku Ferenc Liszt Budapeszt. Obecnie LOT zatrudnia w Budapeszcie blisko 60 członków personelu pokładowego wykonujących połączenia na trasie Budapeszt-Nowy Jork i Budapeszt-Chicago. Ale to wcale nie koniec. Polski przewoźnik ogłosił nabór do końca 2019 r. 300 dodatkowych pilotów głównie z Europy Środkowo-Wschodniej, z których część będzie zbazowana na stałe w Budapeszcie. 


Oprócz London City LOT proponuje pasażerom trzy połączenia z Budapesztu: do Nowego Jorku i Chicago (na pokładach szerokokadłubowych Dreamlinerów) i rejsy z Krakowa do Budapesztu obsługiwane przez Bombardiery Q400. W sumie daje to potencjał ponad  400 tys. pasażerów rocznie na tych trasach. 

LOT jest dziś najszybszą rozwijającą się linią lotniczą w Europie. W ub. roku przewoźnik przewiózł 6,8 mln pasażerów, czyli o 25 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku planuje osiągnąć pułap 9 mln pasażerów, a w 2019 r. przekroczyć 10 mln, żeby dalej szybko się rozwijać. LOT posiada 55 nowoczesnych samolotów (łącznie z maszynami partnerskiej linii Nordika z Estonii i wyleasingowanymi od rumuńskiego przewoźnika Blue Air daje to w sumie prawie 70 maszyn). Przewoźnik ma w swojej rozkładowej ofercie 101 połączeń, w tym bezpośrednie rejsy z Warszawy do Nowego Jorku, Chicago, Los Angeles, Toronto, Pekinu, Seulu, Tokio i Singapuru oraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago.

Do końca 2019 r. do floty  zostanie włączonych pięć kolejnych samolotów B787 Dreamliner, dzięki czemu ich liczba wzrośnie do 15. Przewoźnik czeka też na kolejne z zamówionych wąskokadłubowych Boeingów 737 MAX 8, których liczba do końca 2019 r. wzrośnie z czterech obecnie do 12. W lipcu br. zakończą się dostawy sześciu dodatkowych Embraerów 195, a do końca roku do floty zostaną dołączone cztery Embraery 190.

Bilety na połączenia – m.in. z Budapesztu i Warszawy do London City - są już dostępne za pośrednictwem wszystkich kanałów sprzedaży, w tym LOT.com, LOT Contact Centre i u agentów. 

 

Nowe, ulepszone menu i usprawniona, bardziej wydajna obsługa w Klasie Ekonomicznej na lotach międzykontynentalnych KLM.

 

Już tego lata Królewskie Holenderskie Linie KLM wprowadzają nową koncepcję serwisu pokładowego w Klasie Ekonomicznej na lotach międzykontynentalnych. Pasażerów czekają korzystne zmiany w menu, nowe produkty, ale też usprawniona, bardziej wydajna procedura wydawania posiłków. Dania i pory posiłków mają też lepiej współgrać z biorytmem podróżnych. Nowego serwisu doświadczymy od 1 lipca na dziewięciu trasach z Amsterdamu, a od jesieni – podczas wszystkich lotów międzykontynentalnych.

Linie KLM opracowały nową koncepcję serwisu pokładowego, który będzie niebawem oferowany w Klasie Ekonomicznej na lotach międzykontynentalnych. Na początku lotu, na dobry start podróży pasażerowie otrzymają butelkę wody, orzeźwiający ręcznik oraz słuchawki, aby mogli rozgościć się w samolocie i przygotować do drogi. Następnie załoga zaoferuje podróżnym szeroki wybór ulepszonych posiłków na wybranych dalekich trasach z wylotem z Amsterdamu

Na połączeniach międzykontynentalnych, które odbywają się w ciągu dnia, w skład posiłku będą wchodziły dania na ciepło do wyboru, duża sałatka oraz deser. Podczas lotów międzykontynentalnych średniego i dalekiego zasięgu pasażerowie będą dodatkowo częstowani przekąskami, wśród których znajdą się lody, słodycze i pikantne snacki. Przekąski będą serwowane przez załogę, jak również dostępne w samoobsługowych barach w samolocie.

Co więcej, dania zróżnicowano w zależności od pory dnia i nocy, w której odbywa się rejs, a także odpowiednio dostosowano do długości podróży, dzieląc loty na trzy kategorie:

• Loty międzykontynentalne krótkiego zasięgu;
• Loty międzykontynentalne średniego zasięgu;
• Loty międzykontynentalne dalekiego zasięgu.

 

 

To, co zjemy w samolocie i o jakiej porze, zostało tak opracowane, aby posiłek współgrał z biorytmem pasażerów.
Posiłkom tradycyjnie będzie towarzyszył szeroki wybór napojów alkoholowych i bezalkoholowych.
Serwis pokładowy w nowej odsłonie zostanie wprowadzony od 1 lipca b.r., początkowo na wybranych 9 trasach z Amsterdamu do: Bonaire (przez Arubę), Entebbe (przez Kigali), Fortalezy, Osaki, Hongkongu, Vancouver, Seulu, Rio de Janeiro i Houston. Wraz z początkiem rozkładu zimowego, od 28 października 2018 nowy serwis będzie dostępny na wszystkich lotach międzykontynentalnych KLM.


Skąd pomysł na zmiany?
Wprowadzając zmiany w serwisie pokładowym, KLM jednocześnie przeorganizował pracę personelu pokładowego. Nowy układ zbiorowy pracy załóg holenderskiej linii zawiera klauzulę, że teraz na wielu lotach międzykontynentalnych załogi będą liczyły jedną osobę mniej. W związku z tym personel pokładowy musi pracować bardziej wydajnie, a procedurę wydawania posiłków należy przemyśleć na nowo. Wprowadzenie nowego menu było dobrą okazją, aby lepiej wykorzystać miejsce tacach. Dodatkowo wózki będą mogły pomieścić więcej tac z posiłkami, zapewniając szybszą obsługę pasażerów, bez uszczerbku na jakości. W efekcie wszystkich zmian, ilość serwowanych posiłków i napojów pozostaje ta sama, ale jakość obsługi i oferowanych produktów poprawi się, czego życzyli sobie klienci KLM.


Odpowiedzialny catering

Nie od dziś linia lotnicza KLM dokłada wielu starań, aby catering serwowany w jej samolotach był przygotowywany i pozyskiwany zgodnie z polityką zrównoważonego rozwoju. Odpowiedzialny catering to ważny element polityki społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) KLM. Serwując około czterdziestu milionów posiłków rocznie, linia czuje się odpowiedzialna za sposób pozyskiwania żywności, którą częstuje pasażerów na pokładzie. KLM kupuje produkty od producentów żywności, którzy spełniają wysokie normy i podzielają misję zrównoważonego rozwoju. W ten sposób „walczy” z wszelkimi przejawami rabunkowej gospodarki przy produkcji żywności – wycinaniem lasów pod uprawy, łowieniem ryb na łowiskach nadmiernie eksploatowanych, czy działaniami niekorzystnymi dla lokalnych społeczności.

Tak więc pasażerowie KLM są częstowani kawą i czekoladą opatrzoną certyfikatem UTZ i Fairtrade, które dają pewność, że produkty te zostały wyprodukowane w uczciwy sposób, bez szkody dla środowiska, ani krzywdy rolników. Jajka oraz drób wchodzące w skład potraw serwowanych przez linię na lotach z Amsterdamu*, są produkowane w sposób etyczny i z dbałością o dobro i godność zwierząt. Za swoje działania KLM otrzymał nagrodą „Dobrego Jajka” i „Dobrego Kurczaka” od organizacji działających na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt hodowlanych.

Nowa koncepcja serwisu pokładowego przyczynia się do dotychczasowych działań KLM w zakresie zrównoważonego rozwoju. Nowe tace i sztućce są lżejsze niż wcześniej, co wpływa na ciężar samolotu, a tym samym pomaga zmniejszyć emisję CO2. Ponadto zrezygnowano z papierowej podkładki na tacy, co oznacza, że linia zużywa miliony arkuszy papieru mniej. Każda taka z pozoru mała zmiana, w globalnym rozrachunku ma olbrzymie znaczenie dla środowiska.

Poznaliśmy laureatów pierwszego etapu konkursu architektonicznego „DORMITORIUM. Studencka Jednostka Mieszkalna”, organizowanego przez Wydział Architektury i Sztuk Pięknych Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego we współpracy z Golub GetHouse inwestorem nowoczesnego akademika Livinn Kraków. Zdobywcami pierwszej nagrody w konkursie, polegającym na zaprojektowaniu jednostki mieszkalnej dla osoby niepełnosprawnej, zostali Tomasz Jałocha z Polski, pochodząca z Ukrainy Yevheniia Krepsheva oraz Maria Barranco Fernandez z Hiszpanii. Zwycięzcy otrzymali możliwość zrealizowania swojego projektu w akademiku Livinn Kraków przy ul. Romanowicza 4, powstającym w ramach gruntownej rewitalizacji i modernizacji budynku po dawnych zakładach Telpod w Krakowie.

Projekt „DORMITORIUM. Studencka Jednostka Mieszkalna”, skierowany do studentów kierunków architektura i architektura wnętrz Wydziału Architektury i Sztuk Pięknych Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego składa się z trzech odsłon. Pierwsza z nich, właśnie zakończona, polegała na zaprojektowaniu jednostki mieszkalnej dla osoby niepełnosprawnej. W drugim etapie studenci zmierzą się z wizją wymarzonej jednostki mieszkalnej, a trzeci dotyczyć będzie koncepcji udogodnień i dodatkowych funkcji w częściach wspólnych akademika, z których będą korzystali wszyscy studenci.

Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem kreatywności i umiejętności studentów oraz poziomu zaprezentowanych projektów. Uczestnicy konkursu doskonale odczytali „ducha” nowoczesnego akademika Livinn Kraków, w którym chcemy stworzyć przestrzenie sprzyjające rozwijaniu pasji i zainteresowań oraz integrowaniu społeczności. Będzie to miejsce bardzo przyjazne, dostępne, w którym nie będą istniały bariery – stąd tematyka naszego konkursu nie była przypadkowa. Livinn Kraków będzie w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Poprzez zastosowane rozwiązania umożliwimy im komfortowy dostęp do wszystkich udogodnień i funkcjonalności budynku – mówiJakub Bartos, Dyrektor ds. najmu w Golub GetHouse.

Livinn Kraków jest realizowany w ramach odrestaurowania budynku po dawnych zakładach Telpod przy ul. Romanowicza 4 w Krakowie. W zakresie projektu realizowanego przez Golub GetHouse we współpracy z amerykańską firmą CA Ventures International – posiadającą ogromne doświadczenie w realizacji domów studenckich w Ameryce Północnej i Południowej, docelowo powstanie nowoczesny akademik, w którym znajdzie się 713 łóżek dostępnych w jednostkach mieszkalnych o różnej konfiguracji – od 1 do 4 pokoi. Każda z 290 jednostek mieszkalnych będzie posiadała pokój dzienny z przestrzenią do nauki, sypialnię, kuchnię oraz łazienkę. Jednostki będą w pełni umeblowane oraz będą posiadały dostęp do szybkiego internetu.

Na rynku nieruchomości w Stanach Zjednoczonych i Europie jesteśmy obecni nieprzerwanie od ponad pół wieku. Zrealizowaliśmy dotychczas kilkadziesiąt najwyższej klasy, ponadczasowych budynków biurowych i mieszkalnych, współpracujemy na co dzień z najbardziej renomowanymi pracowniami architektonicznymi na całym świecie. Chcemy dzielić się swoim doświadczeniem i wiedzą ze studentami. Dlatego w ramach projektu „DORMITORIUM. Studencka Jednostka Mieszkalna” oprócz samego konkursu, zorganizowaliśmy także cykl wykładów i warsztatów z wybitnymi architektami. Swoją wiedzę studentom przekazał m.in. Joachim Schuessler, Principal w Goettsch Partners, jednej z najlepszych pracowni architektonicznych na świecie – komentuje Cezary Jarząbek, Założyciel i Prezes Zarządu Golub GetHouse.

Livinn Kraków zaoferuje studentom, bardzo szeroką ofertę udogodnień. Otrzymają oni nieograniczony dostęp do specjalnie zaaranżowanych przestrzeni do nauki indywidualnej
i grupowej, stref gier i rozrywki, sali kinowej i kuchni, umożliwiającej wspólne gotowanie. Na parterze akademika znajdą się komfortowe przestrzenie dla gości odwiedzających studentów oraz ogólnodostępny zewnętrzny taras. Dodatkowo, w budynku zostaną zaaranżowane: nowoczesna siłownia, rowerownia oraz pralnia, do których wyłączny dostęp będą mieli mieszkańcy Livinn Kraków. W budynku będzie znajdował się także wewnętrzny ogród ze strefą relaksu, w której unikalny klimat oraz zacienioną przestrzeń stworzą wysokie, naturalne drzewa. Duży nacisk położono na bezpieczeństwo mieszkańców. Cały obiekt będzie nadzorowany telewizją CCTV oraz przez czynną 24 godziny na dobę recepcję oraz ochronę.

Oprócz udogodnień przeznaczonych wyłącznie dla studentów, w Livinn Kraków znajdą się także ogólnodostępne przestrzenie – sklep, drogeria, restauracja i kawiarnia na parterze oraz taras.

Za projekt przebudowy budynku Telpod odpowiada renomowana krakowska pracownia architektoniczna IMB Asymetria, a generalnym wykonawcą inwestycji jest UNIBEP S.A. Zakończenie prac budowlanych zaplanowano na lato 2019 r., a obiekt będzie gotowy na przyjęcie pierwszych studentów wraz z rozpoczęciem roku akademickiego 2019/2020.

Najlepsze miejsca na długi weekend na przełomie maja i czerwca

Na przełomie maja i czerwca czeka na nas kolejny długi weekend – Boże Ciało w tym roku wypada 31 maja. Jeden dzień wolnego pozwoli na cztery dni wypoczynku.

Czytaj Więcej >>

Najlepsze pomysły na wyjazd rodzinny z okazji Dnia Dziecka

Wkrótce Międzynarodowy Dzień Dziecka. Wielu rodziców zastanawia się, w jaki sposób spędzić ten szczególny dzień ze swoimi pociechami, aby przyniósł jak najwięcej radości i pozostawił przyjemne wspomnienia. Możliwości na uczczenie tego święta jest naprawdę wiele. 

Czytaj Więcej >>

Najciekawsze pomysły na Majówkę

Już w marcu zaczynamy zastanawiać się, jak, a przede wszystkim, gdzie spędzimy Majówkę. W tym roku 1 maja wypada we wtorek, dodając do tego dwa weekendy plus 3 dni urlopu – szykuje się aż niemal 10 dni wypoczynku!  Czytaj więcej >

Najlepsze wiosenne wyjazdy typu city break

City break to alternatywna opcja dla tych wszystkich, którzy nie mają czasu wybrać się na dłuższy wypoczynek. Obejmuje ona wyjazdy weekendowe do najciekawszych miejsc w Europie. Krótkoterminowa wycieczka pozwala na wypoczynek oraz zapoznanie się z kulturą i kuchnią danego regionu.  Czytaj więcej >

Artykuły wybrane losowo

Ekwador – kraj zwany Równikiem

ROMAN WARSZEWSKI
www.warszewski.info

<< Gdy spojrzymy na ekwadorskie godło, ujrzymy na nim rzekę otoczoną zieloną równiną na tle ośnieżonej góry. To Guayas, której jedno ze źródeł wypływa ze zbocza pokrytego lodowcami wulkanu Chimborazo. Trudno chyba w tym przypadku o lepsze symboliczne przedstawienie tego pasjonującego regionu kuli ziemskiej, naznaczonego masywami wulkanicznymi Andów i pokrytego różnorodną bujną roślinnością. Tutaj słońce króluje na widnokręgu zupełnie jak na herbowej tarczy. >>

Ekwador to jedyny kraj świata, który swoją nazwą podkreśla fakt, że przez jego terytorium przechodzi linia najdłuższego równoleżnika naszej planety. Hiszpańskie słowo ecuador oznacza właśnie równik. W pobliżu stołecznego Quito, na terenie Mitad del Mundo, czyli Środka Świata, obok monumentalnego pomnika namalowano symboliczną żółtą linię, oddzielającą półkulę północną od południowej. Na tutejszy plac tłumnie ściągają zagraniczni turyści, ale jeszcze chętniej przyjeżdżają w to miejsce sami Ekwadorczycy. Równik stał się ich narodową dumą i dziedzictwem.

Więcej…

WYSPIARSKA HISZPANIA, czyli recepta na wakacje pełne wrażeń

WOJCIECH KUDER

 

Hiszpańskie wyspy to kraina słońca, wiecznej wiosny i niebiańskich plaż, wina o nieskazitelnym smaku i wyśmienitych potraw opartych na owocach morza i rybach, aromatycznych przyprawach oraz warzywach. Są one prawdziwym rajem dla turystów, żeglarzy i golfistów, ojczyzną słodkich pomarańczy, jak również ludzi, którzy swoim optymizmem i radością życia potrafią zarazić każdego. To także wymarzone miejsce dla plażowiczów i miłośników nurkowania, amatorów górskiej wspinaczki oraz spragnionych wrażeń wędkarzy. Hiszpańskie wyspy przyciągają wszystkich tych, którzy kochają beztroski wypoczynek oraz szaloną zabawę.

Więcej…

Drugie życie fascynującej Kambodży

ANNA MOLĘDA-KOMPOLT

 

Położona w południowo-wschodniej części Azji Kambodża to kraj o długiej i pełnej tragicznych wydarzeń historii. Zamieszkuje ją prawie 16 mln ludzi, którzy wciąż w większości nie znają pośpiechu charakterystycznego dla cywilizacji Zachodu, a nade wszystko cenią sobie więzi rodzinne i utrzymywanie relacji społecznych. Mimo stosunkowo niewielkiej populacji i powierzchni (ok. 181 tys. km2) jest miejscem niezmiernie ciekawym. Podróżników przyciągają w te strony ciepłe morze, rafy koralowe, biały piasek wybrzeża, świątynie, malownicza kambodżańska stolica Phnom Penh, cudowne krajobrazy i bardzo mili, uśmiechnięci i serdeczni ludzie. Zdecydowanie warto się tu wybrać, i to nie tylko na trzydniową wycieczkę do słynnego kompleksu zabytków Angkor.

Więcej…